Marketing - Analiza ruchu i konwersji

Qlik – wygodne i skuteczne narzędzie dla marketingu Twojej firmy

Chcesz prowadzić marketing, który się opłaca? Zależy Ci na efektywnej i wygodnej analizie ruchu oraz konwersji z różnych źródeł? Wiesz, że złożona i dynamiczna sytuacja rynkowa wymaga takiego samego podejścia w zakresie marketingu?

Qlik to rozwiązanie analityczne, dzięki któremu pozyskanie cennych informacji dotyczących marketingu firmy będzie jeszcze łatwiejsze, a analiza – bardziej trafna. Sprawdź, dlaczego Qlik pomoże Ci skuteczniej zarządzać kampaniami.

ikony Business Intelligence

Integruj dane marketingowe z różnych źródeł i oszczędzaj czas

ikony Business Intelligence

Wychwytuj ważne zależności i zwiększaj konwersję

ikony Business Intelligence

Optymalizuj całość działań marketingowych firmy

ikony Business Intelligence

Wizualizuj kluczowe wskaźniki i wygodnie generuj raporty

Integruj najważniejsze dane

Qlik ułatwi Ci połączenie danych z wielu źródeł, np. mediów społecznościowych, platform e-commerce, własnych baz danych czy narzędzi SEO i SEM. Zamiast tracić czas na ręczną integrację danych i tworzenie skomplikowanych raportów, postaw na automatyzację tego procesu z Qlik Sense. Efekt? Analiza połączonych danych da Ci pełny obraz działań marketingowych prowadzonych w firmie i ich skuteczności. W ten sposób szybko wskażesz kanały, które są najbardziej efektywne w generowaniu ruchu i konwersji.

Odkrywaj ważne zależności

Qlik nie tylko przedstawia dane w formie przystępnych i atrakcyjnych wizualizacji, ale także pozwala na ich wygodną i głęboką analizę. Możesz dzięki temu odkrywać powiązania między różnymi zmiennymi, które wcześniej nie były ze sobą zestawiane. Przykład? Może się okazać, że pewne słowa kluczowe w reklamach PPC generują nie tylko wysoki ruch, ale także znacznie wyższą konwersję w porównaniu z innymi.

Zoptymalizuj działania marketingowe

Chcesz mieć łatwy dostęp do wyników działań marketingowych z uwzględnieniem podziału na poszczególne kanały? Qlik Sense zgromadzi i zwizualizuje wskaźniki, które chcesz mieć zawsze pod ręką. Możesz w ten sposób analizować:

  • wydajność strony WWW (w tym np. czas ładowania, wskaźniki odrzuceń i ścieżki nawigacji użytkowników),
  • kampanie w mediach społecznościowych (między innymi zaangażowanie użytkowników, udostępnienia, komentarze i wpływ na ruch na stronie),
  • e-mail marketing (w tym skuteczność kampanii, mierzenie współczynnika otwarć, kliknięć, konwersji),
  • testy A/B (ich analiza umożliwi Ci optymalizację treści, designu czy samej oferty).

Podejmuj przemyślane decyzje dotyczące budżetu

Chcesz inwestować w marketing, który zwiększa sprzedaż? Opieraj się na analizie danych. Funkcjonalności Qlik Sense, które Ci w tym pomogą to, m.in.:

  • wizualizacja geolokalizacyjna kampanii –dzięki niej szybko zidentyfikujesz regiony, w których kampanie marketingowe są najbardziej efektywne, co sprawi, że będziesz lepiej alokować budżet reklamowy,
  • monitorowanie ROI – precyzyjne śledzenie zwrotu z inwestycji z różnych kanałów marketingowych zapobiegnie niepotrzebnemu przepalaniu budżetu,
  • analiza kosztu pozyskania klienta – precyzyjne obliczanie kosztu pozyskania klienta dla różnych kanałów marketingowych i kampanii pozwoli Ci wskazać działania, w które warto inwestować więcej środków.

Jeszcze bardziej spersonalizowane kampanie

Lepsze zrozumienie klienta to klucz skutecznego marketingu. Dzięki integracji z systemem CRM lepiej zrozumiesz proces sprzedaży i wpływu działań marketingowych na finalny zakup klienta. Dodatkowo Qlik Sense ułatwi Ci analizy konsumenckie niezbędne do przygotowania i zaplanowania kampanii marketingowych. Dzięki temu narzędziu będziesz wygodnie:

Analizować ścieżki klienta

W tym śledzić drogę, jaką klient przechodzi podczas procesu zakupowego od pierwszego kontaktu z marką aż do zakupu. Qlik pomaga zrozumieć, które kanały i punkty kontaktu są najważniejsze dla różnych grup klientów.

Segmentować klientów za pomocą AI

Wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia zaawansowanych segmentów klientów zaoszczędzi Twój czas. To pozwoli Ci tworzyć jeszcze bardziej spersonalizowane kampanie dopasowane do grup odbiorców.

Analizować sentyment i opinie

Integracja z narzędziami do analizy sentymentu w mediach społecznościowych lub na platformach opinii pozwoli Ci szybko dotrzeć do informacji na temat tego, jak klienci postrzegają markę.

Analizować sezonowość

Szybciej wychwycisz wpływ sezonowych trendów na efektywność kampanii i skuteczniej dostosujesz zaplanowaną strategię.

Co zyskasz dzięki Qlik Sense?

Oszczędność czasu

Qlik przyspieszy pracę zespołu dzięki automatyzacji procesów, np. możliwości ustawienia automatycznych raportów dotyczących działań marketingowych.

Holistyczne spojrzenie na marketing firmy

Qlik pozwala integrować dane z różnych platform i narzędzi marketingowych, co ułatwi Ci zintegrowaną i wygodną analizę.

Szybsze podejmowanie trafnych decyzji

Zamiast skomplikowanych zestawień danych korzystasz z intuicyjnych wizualizacji, których analiza jest wygodniejsza, a wyciąganie wniosków – trwa krócej.

Skuteczna optymalizacja treści marketingowych

Qlik pozwoli Ci wygodnie i szczegółowo analizować, które frazy kluczowe przynoszą największą konwersję oraz jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników.

Prognozowanie trendów

Dzięki Qlik Sense wykorzystasz dane historyczne do prognozowania przyszłych trendów rynkowych, co pozwoli Ci modyfikować strategie marketingowe zaplanowane na najbliższy czas.
Jak sprawnie zbudować model danych korzystając z różnych źródeł?

Jak sprawnie zbudować model danych korzystając z różnych źródeł?

Dowiesz się, jak szybko i w prosty sposób podłączyć różne typy danych do Qlik Sense. Po tym webinarium już nigdy nie wrócisz do analiz w Excelu. Dowiesz się również, jak poskładać dane znajdujące się w różnych źródłach w jeden, efektywny model danych, na którym będziesz mógł rozpocząć pracę.

Czytaj dalej
Prowadź skuteczniejsze działania marketingowe dzięki Qlik Sense!