predykcja churnu klientów

Reaguj szybciej i zarabiaj więcej z Qlik Sense

Chcesz osiągać coraz lepsze wyniki w sprzedaży? Zidentyfikuj powody, dla których klienci przestają wybierać ofertę Twojej firmy.

Poznaj Qlik Sense – narzędzie, które pozwoli Ci skutecznie prognozować churn klientów.

ikony Business Intelligence

Podejmuj działania zapobiegawcze i nie trać klientów

ikony Business Intelligence

Analizuj zachowania zakupowe i odpowiadaj na potrzeby

ikony Business Intelligence

Identyfikuj trendy w zachowaniach kupujących

ikony Business Intelligence

Łącz kilka źródeł danych - CRM, dane transakcyjne, ankiety satysfakcji

Na czym polegają metody prognozowania churnu?

Analizuj dane historyczne dotyczących klientów, takie jak:

  • częstotliwość interakcji z firmą,
  • ilość wydanych pieniędzy,
  • długość trwania umowy.

Jak utrzymać klienta?

Sprzedaż rządzi się swoimi prawami, a najlepszy klient to ten, który wraca. Co z osobami, które rezygnują z Twoich produktów lub usług? Część z nich mogłaby nadal być Twoimi klientami, gdybyś wiedział, że zamierzają odejść do konkurencji, i podjął konieczne działania.

Odpowiedzią na taką sytuację w biznesie jest prognozowanie churnu klientów. Analiza danych pozwoli wskazać tych klientów, którzy z wysokim prawdopodobieństwem przestaną u Ciebie kupować.

Identyfikuj przyczyny i działaj

Prognozowanie churnu klientów z wykorzystaniem Qlik Sense pomoże Ci szybko rozpoznać przyczyny, dla których klienci rezygnują z zakupów w Twojej firmie. Dzięki takiej prognozie będziesz mógł podjąć działania naprawcze, które zapobiegną utracie aktualnych oraz przyszłych klientów. Analiza danych umożliwi wskazanie kluczowych problemów, takich jak:

  • brak zadowolenia z jakości produktów lub usług,
  • mało zróżnicowana oferta, który nie odpowiada potrzebom i oczekiwaniom klientów,
  • niesatysfakcjonująca obsługa klienta.

Jakie są najważniejsze korzyści wdrożenia Qlik Sense?

Większa efektywność działań

Dzięki tym analizom będziesz mógł podejmować dwa rodzaje ważnych działań: proaktywne, żeby zwiększyć lojalność klientów i poprawiać strategię retencji, oraz reaktywne, które będą zapobiegać utracie klientów.

Zwiększenie przychodów

Prognozowanie churnu to sposób na utrzymanie obecnych klientów, ale również pozyskanie nowych, co przyczynia się do większych zysków firmy.

Poprawa jakości obsługi klienta

Wczesne wykrywanie potencjalnych problemów umożliwi Ci szybszą reakcję i możliwość opanowania niekorzystnej sytuacji.

Poprawa decyzji biznesowych

Dzięki wygodnym dostępie do dokładnych i aktualnych danych o klientach będziesz mógł podejmować przemyślane decyzje biznesowe.

Identyfikacja trendów

Predykacja churnu dostarczy Ci ważnych informacji na temat klientów, pozwoli wykryć trendy w ich zachowaniach, a w efekcie lepiej dostosować ofertę do ich potrzeb i preferencji.

Ograniczenie kosztów

Prognozowanie wskaźnika odejść klientów pozwoli Ci skuteczniej segmentować klientów, a następnie, z tą wiedzą, trafniej targetować działania marketingowe i sprzedażowe; w ten sposób unikniesz przepalania budżetu marketingowego i będziesz osiągać lepsze efekty podczas kampanii.

Predykcja zachowań klientów z wykorzystaniem uczenia maszynowego

Predykcja zachowań klientów z wykorzystaniem uczenia maszynowego

Uczenie maszynowe jest ciągle rozwijającą się dziedziną, która coraz mocniej przenika do świata biznesu. Dzieje się to z racji rosnącej świadomości potencjału, jaki za sobą niesie.

Czytaj dalej
Chcesz porozmawiać na temat prognozowania churnu klientów w Twojej firmie? Zapraszamy do kontaktu.