analiza sprzedaży

Analizuj dane sprzedażowe dzięki Business Intelligence

Chcesz jeszcze efektywniej analizować dane sprzedażowe swojej firmy? Zależy Ci na rozwiązaniu, które połączy różne dane i pozwoli je wygodnie zestawiać?

Wykorzystaj możliwości Qlik Sense – wygodnie przekształcaj dane sprzedażowe w cenne informacje i szybciej podejmuj decyzje.

ikony Business Intelligence

Analizuj najważniejsze wskaźniki sprzedaży w czasie rzeczywistym

ikony Business Intelligence

Swobodnie integruj dane z różnych źródeł i systemów

ikony Business Intelligence

Szybko identyfikuj i wdrażaj nowe strategie sprzedażowe

ikony Business Intelligence

Podejmuj bardziej opłacalne decyzje biznesowe

Szersze spojrzenie dzięki integracji danych

Qlik Sense umożliwia integrację danych sprzedażowych z różnych systemów i źródeł. 

Dzięki tej opcji będziesz mógł łączyć dane z różnych obszarów działalności swojej firmy. Umożliwi Ci to szybsze i łatwiejsze porównanie informacji oraz identyfikowanie wzorców i zależności. Efekt? Uzyskasz pełny obraz dotyczący sprzedaży i będziesz podejmować trafne decyzje w krótszym czasie.

Systemy CRM i ERP
Systemy księgowe
Arkusze kalkulacyjne
Inne aplikacje biznesowe

Dlaczego Qlik Sense to korzystne rozwiązanie dla Ciebie?

Najważniejsze korzyści wdrożenia Qlik Sense w Twojej firmie to, m.in.:

  • wygodny dostęp do danych po zintegrowaniu z innymi systemami i źródłami zewnętrznymi otrzymasz pełny widok danych i swobodę analizy,
  • odkrywanie nowych trendów – jeszcze głębsza i wnikliwa analiza połączonych danych pozwoli zauważyć więcej zależności i wychwytywać niezauważalne dotąd tendencje w sprzedaży,
  • szybsze decyzje biznesowe – kontrolując dane w czasie rzeczywistym, w sytuacji niekorzystnych spadków możesz reagować natychmiast,
  • lepsza komunikacja w zespole – stworzone w Qlik Sense raporty i analizy możesz udostępniać pomiędzy innymi użytkownikami, co oznacza szybki przepływ informacji i większą przestrzeń na skuteczną współpracę.

Najważniejsze wskaźniki sprzedaży pod ręką

Kontroluj kluczowe dane dla Twojej sprzedaży i reaguj na bieżąco. Z Qlik Sense będziesz swobodnie monitorować, m.in.:

  • Wskaźniki sprzedaży (KPI) – w tym: wartość sprzedaży, ilość zamówień, konwersję czy średnią wartość zamówienia, co pozwoli na szybkie zidentyfikowanie obszarów wymagających poprawy.
  • Sprzedaż produktów – monitorowanie sprzedaży poszczególnych produktów ułatwi identyfikację bestsellerów, produktów wymagających promocji czy wycofania ze sprzedaży. Dzięki temu będziesz lepiej zarządzać asortymentem i dostosujesz ofertę do potrzeb klientów.
  • Koszty sprzedaży – czyli monitorowanie i analiza kosztów związanych z działalnością sprzedażową, np. kosztów marketingowych, logistycznych czy wynagrodzenia pracowników. To sprawdzony sposób na kontrolę wydatków i optymalizację kosztów, a w efekcie – zwiększenie rentowności sprzedaży.

Jeszcze więcej zaawansowanych analiz

Największym atutem Qlik Sense jest jego elastyczność. Za jego pośrednictwem możesz szybko zwizualizować dowolne dane, a przejrzysta forma ułatwi ich analizę. Jakie inne obszary analizy sprzedaży monitorują użytkownicy Qlika? 

Wyniki promocji i rabatów

Ocena efektywności promocji oraz rabatów pozwoli na lepsze planowanie przyszłych działań marketingowych i optymalizację strategii cenowej.

Rentowność klientów

Dzięki tej analizie szybko wskażesz najbardziej wartościowych klientów oraz dostosujesz działania mające na celu zwiększenie ich lojalności.

Analiza cross-sellingu i up-sellingu

Wygodnie zestawiaj dane dotyczące sprzedaży produktów uzupełniających oraz wyższych wersji produktów. Dzięki temu dowiesz się, gdzie zwiększać wartość sprzedaży lub w których obszarach poprawiać strategie.

Kto, gdzie i kiedy sprzedaje najwięcej

 Spójrz na wyniki sprzedaży z różnych perspektyw i odkrywaj zależności. Jakie przykładowe obszary sprzedaży możesz zbadać jeszcze efektywniej, wykorzystując Qlik Sense?

Porównywanie wyników sprzedaży w różnych regionach pozwoli zidentyfikować terytoria o największym potencjale wzrostu oraz dostosować działania marketingowe do specyfiki danego rynku.
Predykcja zachowań klientów z wykorzystaniem uczenia maszynowego

Predykcja zachowań klientów z wykorzystaniem uczenia maszynowego

Uczenie maszynowe jest ciągle rozwijającą się dziedziną, która coraz mocniej przenika do świata biznesu. Dzieje się to z racji rosnącej świadomości potencjału, jaki za sobą niesie.

Czytaj dalej
Chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat tego, jak Qlik Sense ułatwi Ci podejmowanie opłacalnych decyzji w zakresie sprzedaży?