Chcesz osiągać coraz lepsze wyniki w sprzedaży? Zidentyfikuj powody, dla których klienci przestają wybierać ofertę Twojej firmy.
Poznaj Qlik Sense – narzędzie, które pozwoli Ci skutecznie prognozować churn klientów.
Analizuj dane historyczne dotyczących klientów, takie jak:
Sprzedaż rządzi się swoimi prawami, a najlepszy klient to ten, który wraca. Co z osobami, które rezygnują z Twoich produktów lub usług? Część z nich mogłaby nadal być Twoimi klientami, gdybyś wiedział, że zamierzają odejść do konkurencji, i podjął konieczne działania.
Odpowiedzią na taką sytuację w biznesie jest prognozowanie churnu klientów. Analiza danych pozwoli wskazać tych klientów, którzy z wysokim prawdopodobieństwem przestaną u Ciebie kupować.
Prognozowanie churnu klientów z wykorzystaniem Qlik Sense pomoże Ci szybko rozpoznać przyczyny, dla których klienci rezygnują z zakupów w Twojej firmie. Dzięki takiej prognozie będziesz mógł podjąć działania naprawcze, które zapobiegną utracie aktualnych oraz przyszłych klientów. Analiza danych umożliwi wskazanie kluczowych problemów, takich jak:
Predykacja churnu dostarczy Ci ważnych informacji na temat klientów, pozwoli wykryć trendy w ich zachowaniach, a w efekcie lepiej dostosować ofertę do ich potrzeb i preferencji.
Prognozowanie wskaźnika odejść klientów pozwoli Ci skuteczniej segmentować klientów, a następnie, z tą wiedzą, trafniej targetować działania marketingowe i sprzedażowe; w ten sposób unikniesz przepalania budżetu marketingowego i będziesz osiągać lepsze efekty podczas kampanii.
Uczenie maszynowe jest ciągle rozwijającą się dziedziną, która coraz mocniej przenika do świata biznesu. Dzieje się to z racji rosnącej świadomości potencjału, jaki za sobą niesie.