Zidentyfikuj wąskie gardła i popraw wydajność procesów biznesowych z Process Mining

Webinar dostępny na żądanie

mpmX to innowacyjne narzędzie Process Mining, które daje pełny wgląd w rzeczywisty obraz procesów biznesowych, w oparciu o dane z Twoich systemów. Dzięki mpmX możliwa jest szczegółowa analiza i optymalizacja procesów, niezależnie od ich złożoności, a także identyfikacja miejsc generujących straty czasowe i finansowe.

Korzyści z wdrożenia mpmX:

Eliminacja wąskich gardeł: Pozwala szybko znaleźć krytyczne miejsca w procesach, które spowalniają ich przebieg.

Redukcja kosztów: Znajdowanie zapętleń oraz zbędnych działań prowadzi do eliminacji nieefektywnych kroków, co przekłada się na oszczędności.

 

Zidentyfikuj wąskie gardła i popraw wydajność procesów biznesowych z Process Mining

Wypełnij formularz i uzyskaj nagranie

    Agenda webinaru:

    1. Wprowadzenie do Process Mining
      Dowiesz się, jak Process Mining dostarcza analizy oparte na rzeczywistych danych, pokazując różnice między teoretycznym a rzeczywistym przebiegiem procesów.
    2. Object Centric Process Mining – nowatorskie podejście do optymalizacji procesów
      Zrozumiesz, jak w przeciwieństwie do tradycyjnego podejścia, które często opiera się na liniowym śledzeniu zdarzeń związanych z pojedynczym przypadkiem, OCPM uwzględnia wiele obiektów i ich interakcje, co pozwala na bardziej szczegółową analizę.
    3. Demo Aplikacji mpmX
      – Customer Journey – Jak monitorować i optymalizować każdy krok, który przechodzi klient, od pierwszego kontaktu po zamknięcie sprzedaży.
      – P2P (Procure-to-Pay) – Analiza procesów zakupowych od zamówienia po zapłatę, z naciskiem na wykrywanie opóźnień i niepotrzebnych kroków.
      – Produkcja – Monitorowanie i optymalizacja procesów produkcyjnych, by eliminować marnotrawstwo i zwiększać wydajność.

    Zarejestruj się już teraz i przekonaj się, jak Process Mining może zmienić sposób działania Twojej firmy!

    Data Wizards

    Michał Napieraj

    Sales & Key Account Manager
    Qlik Certified Partner Sales - Data and Analytics
    Qlik Partner Cloud Analytics Solution Specialist
    Qlik Partner - Cloud Analytics - Implementation Specialist
    Talend Certified Sales Professional
    sales specialist

    Zawsze skoncentrowany na jak najlepszym zrozumieniu oczekiwań i rzeczywistych potrzeb klienta. Posiada szeroką wiedzę o produkcie oraz jego najnowszych funkcjonalnościach, którą wykorzystuje do proponowania najkorzystniejszych rozwiązań. 

    Przez wiele lat związany z branżą Travel, co zapewne tłumaczy zamiłowanie do precyzyjnie planowanych podróży. Pasjonat koszykówki i błyskotliwej komedii.

    Michał Napieraj
    Przemysław Żukowski
    Data Wizards

    Przemysław Żukowski

    Qlik Department Director
    Qlik Partner Ambassador
    sales specialist
    Qlik Partner Cloud Analytics Solution Specialist
    Qlik Partner - Cloud Analytics - Implementation Specialist
    Qlik Partner Application Automation Implementation Specialist
    Qlik Partner Application Automation Solution Specialist
    Qlik Partner AutoML Sales Specialist
    Qlik AI Specialist

    Pierwszy w Polsce Qlik Partner Ambassador. Entuzjasta Qlik Sense i analizy danych. Propagator wykorzystania nowoczesnych narzędzi analitycznych nie tylko w biznesie. Z branżą IT związany od 19 lat, a od ponad 13 lat odpowiada za projektowanie efektywnych rozwiązań analitycznych dla klientów z różnorodnych branż. Pomaga firmom dostrzec historię ukrytą w ich danych.

    Transkrypcja materiału wideo

    [Michał Napieraj]: Dzień dobry, witamy Państwa wraz Przemkiem Żukowskim na naszym webinarze dotyczącym poprawy wydajności procesów biznesowych. I ten webinar nie będzie o tym, że MPMX jest liderem w Gartnerze i Foresterze w zestawieniu dotyczących narzędzi proces miningowych. Nie będzie też o setkach milionów euro zaoszczędzonych przez użytkowników tego narzędzia, choć to wszystko prawda, a będzie raczej o praktycznym zastosowaniu tego narzędzia i o tym, jak rzeczywiście można Te procesy optymalizować.

    Tych z Państwa którzy trochę więcej będą chcieli się dowiedzieć na temat samego narzędzia i tego, czym jest firma Merwerx odsyłam do tego naszego pierwszego webinaru współorganizowanego z Lukasem z MPMX, a my tutaj skupimy się właśnie na tym bardziej praktycznym zastosowaniu i tym, Jak te aplikacje MPMX-owe, analityczne mogą wyglądać a nasza dzisiejsza agenda wygląda następująco.

    Na początek trochę tytułem wprowadzenia dla tych może z Państwa też, którzy nie do końca wiedzą albo chcieli się trochę więcej dowiedzieć czym jest Process Mining, podamy definicję i założenia jak to Taką aplikację jak Process Miningową w założeniu można utworzyć. Potem powiemy kilka słów na temat Object Centric Process Miningu czyli takiego nowego podejścia które jeszcze bardziej precyzyjnie pozwala śledzić te procesy biznesowe i pokazywać miejsca w których można je optymalizować.

    No a potem to, co jest najważniejsze czyli live demo trzech aplikacji Purchase to Pay, aplikacji zakupowej, Customer Journey, I aplikacji dotyczącej analityki produkcji i optymalizacji, w zasadzie identyfikacji miejsc do optymalizacji w tychże aplikacjach. I na koniec mamy dla Państwa jeszcze pewien bonus, czyli takie zaproszenie do bezpłatnej konsultacji, na której możemy porozmawiać o procesach w Waszej firmie no ale o tym już kilka słów na Zakończenia.

    Trochę tytułem wstępu i jakby zbudowania obrazu i takiego kontekstu, w którym takie aplikacje proces miningowe są tworzone, no to w dzisiejszych czasach jak pewnie doskonale wiecie, przed przedsiębiorstwami szereg wyzwań. Digitalizacja, pewne braki w zdobyciu pracowników wykwalifikowanej kadry, zmniejszająca się często o Liczba zamówień wzrosty cen, szczególnie energii bo to w przedsiębiorstwach szczególnie produkcyjnych takich energochłonnych dość istotny czynnik, pewne niepewności rynku globalizacja, inflacja, to wszystko powoduje że gdzieś musimy sięgać do tych miejsc, w których albo będziemy optymalizować koszty Albo zwiększać nasze przychody, albo jedno i drugie.

    I oczywiście process mining nie jest panaceum na te wszystkie troski, które mamy tutaj w lewej części ekranu Natomiast trochę stosując taką analogię medyczną, to działanie na podstawie analityki w tym BI, Jest trochę takim leczeniem objawowym. Natomiast Process Mining jest pójściem krok dalej, czyli dojściem do tej istoty problemu do tego szczegółu i tego miejsca w którym ten potencjał na optymalizację rzeczywiście istnieje.

    No i na tej podstawie nieco a nawet Często dużo bardziej precyzyjne możliwości działania. Oczywiście to podejście BI-owe, analityczne jest często skuteczne, natomiast to pokażę potem jeszcze na jednym obrazku. Wejście w Process Mining jest już działaniem bardzo precyzyjnym, w którym zdecydowanie mniej zaangażowana jest intuicja a zdecydowanie bardziej Rzeczywiste dane.

    No i teraz, żebyśmy mogli porozmawiać sobie o tym proces miningu, no wyjdźmy od definicji. Według Gartnera proces mining to jest technika zaprojektowana w celu odkrywania monitorowania i ulepszania rzeczywistych procesów poprzez wydobywanie łatwo dostępnej wiedzy z dzienników zdarzeń, czyli tak zwanego event logu.

    Systemów informatycznych i to słowo rzeczywistych jest tutaj szalenie istotne, bo to nie są zakładane procesy czyli takie jak nam się wydaje, że one wyglądają tylko rzeczywiste procesy oparte na danych które pobieramy sobie z systemów źródłowych. I teraz zazwyczaj wygląda to tak, że wydaje nam się i ta iluzja na temat zarządzania procesem jest taka, Że rzeczywiście wydaje nam się, że zarządzamy czymś co mamy po lewej stronie, czyli procesem który zbudowaliśmy w pewien sposób, I on przebiega sobie w określonym kierunku poprzez poszczególne jego etapy.

    Natomiast bardzo często zarządzamy tym, co widzimy tutaj po prawej stronie, czyli naprawdę złożonym szeregiem zależności i powiązań i przejść pomiędzy tymi etapami nie do końca w tej kolejności, którą byśmy mogli sobie wyobrażać że ona rzeczywiście będzie prawdziwa. No i tak przebieg procesu Zazwyczaj wydaje nam się, a w zasadzie projektujemy ten przebieg procesu tak, jak mamy tutaj to na tym pierwszym obrazku czyli mamy gdzieś jakiś liniowy przebieg tego procesu.

    Oczywiście tak jak to widzimy na obrazku drugim mamy świadomość tego, że istnieją pewne wyjątki i pewne odstępstwa od tego standardowego takiego modelowego przebiegu i one tutaj na tym drugim obrazku są rzeczywiście widoczne. No ale w rzeczywistości ten proces przebiega bardziej, tak jak to widzimy na tym trzecim obrazku, czyli szereg różnych linii które łączą poszczególne etapy i nie do końca przebiega to w tej kolejności, której nam się wydaje, że powinno przebiegać.

    No i tutaj, żeby uniknąć trochę takiego widoku spaghetti, jak to się mówi, czyli bardzo wielu linii przecinających się, no tutaj z pomocą przychodzi nam klastrowanie, o którym Przemek na pewno powie które pozwala, Stopniowo zagłębiać się, czyli grupować pewne zdarzenia podobne do siebie, ale zagłębiać się coraz bardziej i zwiększać ten poziom szczegółowości, tak żeby dojść do istoty rzeczywiście problemu.

    No i zazwyczaj na ten przebieg który mamy tutaj na zdjęciu trzecim, mamy jeszcze nałożone jakieś SLA, na przykład pięć linii na realizację tego całego procesu No i naprawdę tutaj wymaga to dużego wyczucia żeby rzeczywiście wiedzieć jak to wszystko poukładać na bazie tego wyczucia. W związku z tym przychodzi to nam z pomocą Process Mining, który nam pokazuje jak te procesy rzeczywiście wyglądają.

    No i kluczem do zbudowania aplikacji Process Miningowej jest tzw. Event Log, czyli ten dziennik zdarzeń. No i tutaj mamy to zobrazowane, to jest Pobieranie danych z systemów źródłowych albo jednego systemu jeżeli dany proces opiera się o jeden system, ale może to być wiele systemów do logów i potem tworzenie właśnie takiej tabeli bądź tabel które zawierają wszystkie poszczególne aktywności z czasem rozpoczęcia i czasem zakończenia, co pozwala nam potem rzeczywiście to wizualizować w ten sposób, który mamy po prawej stronie.

    Jeżeli w waszych systemach nie macie daty zakończenia To to też nie jest jakby warunek konieczny. Możemy sobie to zasymulować jeżeli pewne etapy następują po sobie, no to jesteśmy w stanie założyć że początek kolejnego Etapu jest końcem poprzedniego i ten timestamp trochę tak sztucznie wytworzyć.

    Także nie zawsze takie pełne dane są warunkiem koniecznym do tego, żeby taką aplikację wytworzyć. No i teraz po słów o tym, czym jest Object Centric Process Mining. To jest takie nowe podejście, które się pojawia, bo w tym klasycznym podejściu procesu miningowym dane o poszczególnych zdarzeniach, czyli akcjach lub czynnościach gromadzone są w event logach i dane generowane z systemów informatycznych Podsumowane są w kilku event logach.

    W rezultacie powstają liczne tabele, w których procesy są mapowane indywidualnie, czyli jeden proces, jedna wizualizacja. Natomiast w tym podejściu obiektocentrycznym, że tak powiem, no dzieje się to nieco inaczej. To znaczy, dziennik zdarzeń nie jest skoncentrowany na konkretnym procesie na przykład fakturowaniu, ale na obiekcie czyli na przykład na zamówieniu produktu XY wraz ze wszystkimi powiązanymi procesami Czyli ta obiektocentryczność pozwala na spojrzenie na kilka procesów w kontekście jednego obiektu czyli na przykład proces zamawiania wysyłki i zafakturowania produktu można oceniać jednocześnie i z racji tego, że niektóre procesy są współzależne, no i jest to uwzględniane w, Object Centric Process Miningu i daje taki całościowy obraz procesu w firmie.

    Umożliwia jeszcze pełniejszą optymalizację procesu właśnie tam, gdzie na przecięciu różnych procesów występują pewne zdarzenia. I żeby to trochę zobrazować, to mamy taki przykład według Willa van der Alsta, Takiego ojca chrzestnego proces miningu i sytuacja wygląda tutaj w takim przykładowym procesie tak.

    Klient zamawia cztery prezenty. Jeden z nich jest już w magazynie, ale pozostałe trzy muszą zostać jeszcze wyprodukowane. Ten gotowy do wysyłki prezent jest natychmiast wysyłany do klienta ale tworzone jest również zamówienie na produkcję trzech brakujących prezentów. Na proces zamawiania składa się kilka etapów procesu i obiektów.

    To jest zamówienie sprzedaży, propozycje zamówienia sprzedaży, zlecenia produkcyjne, Wysyłka z magazynu a po wyprodukowaniu te trzy dodatkowe prezenty i wreszcie fakturowanie. Ponadto w cały przebieg tego procesu zaangażowanych jest kilka działów firmy i w centrum procesu i w rozpoznane zostaną wszystkie procesy i obiekty powiązane z tymże zleceniem.

    Umożliwia to taką całościową analizę procesów i ich optymalizację, to znaczy osoby odpowiedzialne w firmie nie zastanawiają się wówczas dlaczego Nastąpiło opóźnienie w fakturowaniu lub wysyłce produktów do klienta bo wiedzą że dzieje się dlatego, to tak, że trzy z tych czterech prezentów nie zostały jeszcze wyprodukowane i teraz, żeby trochę Wam przybliżyć jak to wygląda albo bardziej jeszcze zobrazować, no to taki klasyczny proces mining to jest oś czasu, gdzie ten proces przebiega niejako liniowo.

    Oczywiście z tymi wszystkimi rozgałęzieniami, które za chwilę Pokażę wam Przemek, bo to wejście do szczegółu i to co pokazałem wcześniej, czyli ten rzeczywisty przebieg nie jest taką prostą linią, natomiast Object-Centric Process Mining to jest bardziej taka trójwymiarowa siatka, w której te procesy różne procesy mają ze sobą pewne przecięcia, no bo często tak to po prostu wygląda w przedsiębiorstwach że te procesy się ze sobą zazębiają.

    I teraz dla tych z Państwa którzy się zajmują procesami i optymalizacją pewnie znane jest pojęcie cyfrowego bliźniaka. No i tutaj mamy tą poziomą pomarańczową linię tzw. Stoma Client, czyli taka linia która oddziela nam dół tego wykresu od góry i ten dół to jest To miejsce, gdzie działamy jeszcze na wyczucie to znaczy mamy albo manualne mapowanie procesów poprzez jakieś obrazy szkicowane odręcznie lub taki proces mapping zdigitalizowany, w którym te modele tworzone są już cyfrowo współdzielone i są one ulepszane.

    Natomiast to dopiero Process Mining powoduje że przekraczamy tę linię tego działania z poziomu intuicji na działanie na podstawie rzeczywistych przebiegów i to działanie może być dużo bardziej precyzyjne. No i znów Object Centered Process Mining powoduje to, że możemy tworzyć modele, które dotyczą całego przedsiębiorstwa i są tworzone na bazie Takich rzeczywistych zachowań.

    Oczywiście proces mining, ten tradycyjny bo takie aplikacje Wam dzisiaj pokażemy jest już tym miejscem w którym rzeczywiście możemy uzyskać tę informację, która pozwoli nam optymalizować te procesy. No i to za chwilę Przemek Wam pokaże na Live Demo trzech aplikacji. Pierwsza to będzie Customer Journey, druga to będzie Purchase to Pay, czyli aplikacja zakupowa, no i trzecia aplikacja dotycząca produkcji Każda nieco inna, więc mam nadzieję, że da to możliwie taki wszechstronny obraz tego, Co możemy osiągnąć.

    Chociaż oczywiście tych obszarów w których możemy działać jest dużo, dużo więcej, także to też zakulisowo możemy Wam, Przemek to teraz Twoja kolej.

    [Przemysław Żukowski]: Okej to tak jak Michał wspomniał, pokażemy trzy aplikacje, ale tak jak już widzicie na ekranie, mamy kolejne które w kolejnych obszarach mogą też Wam pomóc Zaczniemy sobie od,

    Aplikacji Customer Journey, która troszeczkę pokaże nam właśnie tą główną ideę pracy z narzędziami a później przeskoczymy sobie jeszcze do zakupów i właśnie i do produkcji. Ale zacznijmy sobie właśnie od aplikacji dotyczącej Customer Journey. Tutaj po jej lewej stronie mamy standardowe różnego typu wizualizacje KPI-ów, czy to chociażby właśnie ile wariantów procesów w naszej analizie faktycznie odkryliśmy.

    Nawiązanie do tego, o czym mówił Michał że Wydaje nam się, że realizujemy to w pewien sposób, ale tak na dobrą sprawę jak się zagłębimy do tych wariantów jest tam zdecydowanie więcej. Mamy podsumowanie chociażby lead time ów. No i na przykład z racji tego, że MPMX daje tą możliwość rozszerzenia Standardowego event loga o informacje, dodatkowy kontekst biznesowy, czyli słowniki biznesowe, które dadzą jakby szerszą perspektywę użytkownikowi.

    Mamy możliwość np. obserwowania chociażby czy ilości case’ów poprzez np. naszych sales partnerów, bo aplikacja właśnie służy do tego, aby zwizualizować w jaki sposób klientów pozyskujemy I jest to rozwiązanie które patrzy jakby na dwie strony, czyli z jednej strony tych klientów pozyskujemy potencjalnie samodzielnie, ale też mamy na przykład naszych sales partnerów tak jak widzimy tutaj na tym wymiarze, którzy też w naszym imieniu na przykład takiego klienta mogą pozyskiwać.

    Więc na ten proces możemy patrzeć jakby dwutorowo wewnętrznie, jak i zewnętrznie. No i ta najciekawsza rzecz, która się pokazuje nam tutaj po prawej stronie, no to jest właśnie odwzorowanie Powiedzmy tych głównych etapów naszego procesu i w jaki sposób on powinien przebiegać. Czyli standardowo klient zostaje, tworzony jest do niego jakiś kontrakt, następnie weryfikowana jest zdolność kredytowa tego klienta jeżeli wszystko tutaj jest okej Kontrakt jest stworzony, proces nam się kończy I tak by to wyglądało na tym pierwszym obrazku, który pokazywał Michał prosto szybko i przyjemnie.

    Natomiast jak zaczniemy zagłębiać się w jaki sposób to faktycznie wygląda, no to proces mining nam zaczyna pokazywać pierwsze od Od tej reguły i tutaj tak jak widzimy po lewej stronie nie możemy sobie zwiększać jak gdyby szczegółowość tego jak bardzo głęboko na nasz proces patrzymy, a każde dodanie tej szczegółowości za pomocą tych zielonych linii pokazuje nam co nowego jaki nowy wariant powiedzmy w ramach tego procesu nam przybył Ile ich faktycznie było.

    Czyli na przykład widzimy, że pojawia nam się sytuacja taka w naszym procesie gdzie klient został stworzony, ale pominęliśmy zupełnie kwestie jego weryfikacji weryfikacji jego zdolności kredytowej, tylko od razu poleciliśmy sobie do etapu gdzie ten kontrakt został dla niego No niekoniecznie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie z naszego punktu widzenia, bo jednak chcielibyśmy sprawdzić czy na przykład ta zdolność kredytowa u klienta faktycznie występuje.

    Więc w ten sposób za pomocą grafu możemy sobie wizualnie odkrywać w którym miejscu nasz proces zaczyna działać w troszeczkę innym. Inny sposób i czy np. nie jest to zdecydowanie niepożądany przez nas sposób działania. Fajne w tym wszystkim jest to, że to też jest w pełni klikalne i możemy zagłębiać się w konkretne odgałęzienia tzw.

    edge’a tego naszego procesu Czyli jeżeli proces nam sobie tutaj leci i nagle widzimy że on był potwierdzony ale z różnych względów jednak Został anulowany, no to być może jest to coś, co nas zainteresuje i wszystkie takie warianty procesów które zawierały to konkretne zdarzenie, możemy sobie w tej chwili odsiać i spojrzeć tylko na nie.

    Także widzimy że z tego grona case’ów, które mieliśmy zostało nam już około 7 tysięcy i możemy spojrzeć sobie na te, które właśnie były potwierdzone, Zostały anulowane, a tutaj jeszcze dodatkowo dowiadujemy się, że z tego etapu anulacji one znowu wróciły na jakimś dziwnym trafem na poziom kontraktu potwierdzonego.

    Więc to jest kolejna rzecz, którą możemy sobie tutaj odkryć i np. zobaczyć wszystkie te procesy które właśnie takie dziwne zachowanie w sobie miały. Równie dobrze też możemy na tym grafie zweryfikować, jaki jest Czas przechodzenia między poszczególnymi etapami bo w tej chwili patrzymy sobie na to, ile takich case’ów było.

    Każdy z tych elementów pokazuje nam, ile tasków zostało przepuszczonych przez ten proces, ale z drugiej strony możemy też sobie zaobserwować jaki był czas między nimi Jeżeli sobie wyczyścimy tą selekcję, to też możemy zaobserwować że między Jakby decyzją kredytową pozytywną do momentu kiedy na przykład zaczynamy kreować dla klienta jakieś dokumenty żeby proces poszedł dalej, żeby kontrakt zamknąć, bo to na przykład mija ponad dwa dni, ten klient oczekuje, a w tym czasie być może jest otwarty też na propozycje innych Dostawców na przykład tej samej usługi, więc zoptymalizowanie tego czasu z punktu widzenia klienta też będzie istotne, no i z punktu oczywiście firmy która taką usługę sprzedaje, szczególnie na rynku konkurencyjnym.

    Więc to jest pierwszy sposób na to, żeby odkrywać sobie w jaki sposób faktycznie nasz proces działa. Poruszamy się właśnie po tej wizualizacji. Natomiast jest jeszcze drugi sposób, w którym możemy szukać zupełnie niestandardowych ścieżek przejścia naszego procesu i do tego służy właśnie proces pattern search.

    To jest takie narzędzie w którym możemy Ułożyć sobie dowolną sekwencję naszych wydarzeń i poszukać czy taka sekwencja gdzieś w historii naszych działań faktycznie wystąpiła. No tutaj możemy ponownie z wszystkich tych elementów które są pewnym etapem naszego procesu możemy je ułożyć sobie w pewnej kolejności.

    Czyli na przykład mamy tą decyzję kredytową pozytywną później chcielibyśmy zobaczyć Te wszystkie elementy które zawierają, te wszystkie przebiegi procesu które zawierają ten element jego animacji i znowu ten element, gdzie nasz kontrakt został potwierdzony. Układam sobie pewną jakby ścieżkę przepływu tego, czyli chciałbym, żeby te zdarzenia następowały po sobie.

    Ale trochę mniej interesuje mnie to, co się działo między nimi. Więc w te miejsca mogę sobie wkładać tak zwane wildcardy, więc tutaj między nimi mogą się dziać najróżniejsze rzeczy. One mogą wprost przechodzić między sobą, mogą się tam zapętlać mogą się z nimi dziać najróżniejsze rzeczy. Trochę mniej mnie to interesuje bardziej interesuje mnie ta sekwencja tych trzech wydarzeń.

    Fajne na przykład w poszukiwaniu jakichś fraudów. Więc jeżeli sobie zastosujemy taką kwerendę, To z tego co sobie użyłem zostaje nam już 152 case’y, które właśnie tą ścieżkę przeszły i w międzyczasie jak gdyby zawierały różnego typu dodatkowe jeszcze wariacje. I teraz wracając jeszcze do tego, dlaczego to nam może pomóc na przykład optymalizować nasz biznes, no bo zobaczymy, że Tego typu przypadki jeśli chodzi np.

    o naszych sales partnerów najczęściej zdarzają się w przypadku tego konkretnego sales partnera 18 takich case’ów u niego właśnie wystąpiło, więc to może oznaczać że np. jego proces onboardingu, wprowadzenia w proces ofertowania naszych usług No gdzieś może nie do końca dobrze funkcjonuje, gdzieś być może został popełniony błąd ten klient wymaga, ten nasz partner wymaga jeszcze dodatkowej wiedzy i onboardingu i w ten sposób możemy jakby wrócić do niego z informacją o tym, że słuchaj jakby to nie działa dobrze, to nie jest dobrze i dla ciebie i dla mnie, zastanówmy się na tym w jaki sposób ten proces moglibyśmy u ciebie konkretnie poprawić.

    Jeden takie szybkie wejście w, W pierwszą aplikację, czyli tak jak widzicie połączenie analityki, bo jednocześnie jeżeli sobie wybierzemy konkretnego sales partnera to możemy zaobserwować właśnie jak wyglądają procesy w jego przypadku, czyli obie te części aplikacji działają ze sobą Analityka zawęża nam procesy z kolei procesy które sobie tutaj klikamy, zawężają nam też analitykę, więc macie fajne spojrzenie na te elementy z dwóch stron.

    No i co ważne, tak jak wspomniałem na samym początku, dzięki temu, że nasze narzędzie może dostawać się do różnych źródeł danych i dowolnie rozbudowywać sobie model danych który jest pod spodem Event log może być właśnie rozbudowany o te dodatkowe słowniki biznesowe, które pozwalają później Wam patrzeć pod dowolnym kątem widzieć dodatkowy kontekst biznesowy tego, co w danym procesie się wydarzyło.

    Pierwszą aplikację mamy za sobą Przejdźmy sobie w takim razie do aplikacji zakupowej. Podobnie jak wcześniej Podstawowe KPI’e, które by nas w takich aplikacjach interesowały. Dodatkowo właśnie znowu wizualna reprezentacja procesu w takim jego najbardziej odchudzonej formie ale oczywiście równie dobrze też możemy się w nią zagłębiać.

    Natomiast to, co będzie nas tutaj interesowało, To te dwa KPI’e, Maverick Buying Spend i Early Invoices Volume. To są dwa KPI’e, które będą przygotowane dla użytkownika tejże aplikacji już w postaci takiego dashboardu stricte operacyjnego, bo to co pokazywałem Wam tutaj wcześniej, gdzie odkrywamy sobie jak to może działać tutaj w tej aplikacji jest już wprowadzone w postaci właśnie takiego dashboardu operacyjnego czyli konkretnej osoby Której zadaniem jest na przykład wykrywanie właśnie takich zakupów trochę na hura, czyli na przykład z pominięciem działu zakupów.

    Widzimy ile takich itemów zostało kupionych właśnie w ten sposób, ogólnie ile na zakupy najróżniejsze wydawaliśmy i ile z tej kwoty Jakby wpadło właśnie w ten schemat zakupów, na przykład z pominięciem działu zakupów. No potencjalnie możemy też z tego wyliczać, jaką oszczędność byśmy mieli, gdyby jednak proces działał tak, jak działać powinien.

    I tak jak widzieliście wcześniej, sam sobie ustawiałem pewną sekwencję wydarzeń która ma się tutaj wydarzyć. Ten dashboard już właśnie jest troszeczkę predefiniowany pod tego typu zdarzenia czyli dostawca nasz stworzył fakturę Nieważne co się działo wcześniej, nieważne co się działo później, później dopiero my tworzymy nasze wewnętrzne zamówienie zakupu Znowu troszeczkę nie interesuje nas co się działo później i tego typu zachowanie możemy sobie później wyłapać właśnie w tego typu dashboardzie.

    Oglądać to pod różnymi kątami czyli zobaczyć konkretne zamówienia które wpadły właśnie w ten schemat, możemy zobaczyć które firmy zamawiają takich elementów najwięcej lub jak na tej wizualizacji ile moglibyśmy zaoszczędzić właśnie z tej kwoty w rozbiciu na przykład na nasze konkretne jednostki zakupowe, czyli akurat tutaj trzy różne firmy ale równie dobrze z racji tego jak Mówiłem, możemy rozszerzyć ten event log o dodatkowe słowniki biznesowe, więc możemy też na to spojrzeć pod kątem typu materiałów które zamawiamy czy np.

    konkretnego dostawcę. Oczywiście ograniczeń tutaj nie ma, więc możecie dowolnie szeroko na te dane sobie spojrzeć Także jak widać Ten konkretny dashboard może być przygotowany pod ten konkretny schemat działania, może służyć nam do tego, żeby takie zdarzenia wyłapywać na bieżąco lub tak jak też pokazywałem tutaj wcześniej w aplikacji możemy mieć też osobę która po prostu swobodnie po tym naszym procesie się porusza i wynajduje te potencjalne dziury które Później też oczywiście mogą być na przykład przekonwertowane do takiego dashboardu operacyjnego, gdzie tutaj już na bieżąco te informacje przeglądamy.

    Czyli mamy mothering buying, jeszcze dodatkowo w podobnym ujęciu, czyli znowu dashboard jest już przygotowany do konkretnego schematu działania, któremu chcielibyśmy zapobiegać odpowiednio w czasie. I tutaj podobnie zasada jest taka, że dostawca tworzy już dla nas fakturę sprzedaży. Nieważne co się działo

    Dostajemy to, co zamówiliśmy, czyli np. czy to usługę, czy towar, no i znowu nieważne co się działo później. Teraz istotne dla nas jest to, że od momentu kiedy ta faktura zostanie stworzona, do momentu kiedy przedmiot zamówienia zostanie do nas dostarczony, mogą te czasy się troszeczkę rozjechać czyli np.

    mamy termin płatności 30 dni, a towar do nas dojeżdża Po trzydziestu dwóch trzydziestu pięciu, czy więcej. To może generować różnego typu problemy chociażby na naszej produkcji gdzieś tam, żeby konkretne elementy składowe naszego finalnego produktu na który składają się, powiedzmy, półprodukty zamówione w ten sposób, no trafiły w odpowiednim czasie i do odpowiedniego miejsca no i zdecydowanie nie chcielibyśmy zapłacić za to, zanim jeszcze to do nas przyjdzie.

    Więc jest to też Sposób na to, żeby tego typu zachowania wyłapywać, a jednocześnie wyliczać jaki potencjalny uzysk moglibyśmy mieć, gdybyśmy nad tym procesem lepiej lepiej zapanowali. A to lepsze zaplanowanie może wynikać jakby z dwóch rzeczy, czyli po pierwsze widzimy Że coś takiego się dzieje, ten dashboard nam to fajnie pokazuje, no ale przede wszystkim warto by było jeszcze podjąć jakąś dodatkową akcję związaną z tym, żeby np.

    taka faktura za wcześnie nie wyszła. Więc tak jak widać tutaj wcześniej, ponownie każde z tych zamówień możemy mieć tutaj jakby wylistowane, zobaczyć dla kogo ono jest, jaka jest jego wartość Potencjał właśnie oszczędności na tym konkretnym zamówieniu. Więc jak widzimy analityka może być tutaj w pełni też spięta z systemem operacyjnym, więc jakby z tej informacji możemy przejść na przykład do jakiegoś systemu, w którym ja jako już operator tego systemu mogę właśnie skontaktować się z tym dostawcą.

    No i w prosty sposób na przykład wysłać mu maila z informacją, że dzień dobry, to zamówienie, które nam dostarczyłeś jest niezgodne z naszą umową, to jest ten numer zamówienia. Tutaj będziesz mógł sobie kliknąć żeby jakby tą fakturę na przykład zmodyfikować. No i możemy oczywiście wysłać z tego poziomu maila i na przykład wykonać cały zestaw czynności, które gdzieś tam w tle w naszych systemach będzie się działo.

    Więc tak jak widać Dashboardy możemy tutaj przygotować też pod konkretne sytuacje co więcej połączyć je już właśnie z dodatkowymi systemami operacyjnymi, w których możemy fizycznie zmienić pewne wartości. Oczywiście na to wszystko też można nałożyć różnego typu alerty, które powiadomią nas, Wcześniej, że na przykład takie zdarzenie miało miejsce, albo że na przykład potencjał oszczędności na tego typu zamówieniu jest większy niż i warto jemu się przyjrzeć z większą uważnością.

    No dobra, mamy tutaj aplikację do zamówień, to jeszcze jedna rzecz którą tutaj warto pokazać Pokażę jeszcze jedno ujęcie, które z aplikacji do zakupów możemy sobie wyciągnąć a mianowicie dział zakupów od czasu Do czasu przeprowadzają też taką głębszą analizę swoich dostawców. Mogą też ich tutaj dzięki temu rozwiązaniu też benchmarkową ze sobą.

    Czyli załóżmy, że mamy dwóch dostawców którzy generalnie dostarczają nam bardzo prawdopodobne wręcz być może nawet tożsame produkty Chcielibyśmy zobaczyć w jaki sposób z nimi pracujemy. Teraz możemy sobie wybrać czy to właśnie naszą jednostkę zakupową, czy konkretnego dostawcę i zobaczyć Ile jak gdyby case’ów z nimi realizujemy, kto realizuje tego więcej, ile powiedzmy mamy różnych wariantów procesów w zależności od tego która firma zamawia czy któraś firma nas obsługuje, no i potencjalny lead time dla każdego z nich.

    I to już może być taki pierwszy wyznacznik tego, że na przykład zamówienie u dostawcy B jakby Czas jest podobny ale wariantów tych procesów u niego występuje więcej, więc jest to jakiś obszar do tego, żeby go jeszcze zoptymalizować. No oczywiście możemy też sobie kliknąć na pokazanie tego benchmarka tak żeby zobaczyć w którym miejscu oba te procesy zamówień jakby się różnią I znowu podobnie szukać miejsc takich, gdzie proces możemy zoptymalizować albo np.

    inaczej ponegocjować z naszym dostawcą na zasadzie takiej, że potrzebujemy mieć np. krótszy lead time i możemy Ci pomóc też w tym, żeby np. zidentyfikować, w którym miejscu moglibyśmy wspólnie zadziałać żeby ten Tutaj był faktycznie krótszy. No i na sam koniec ostatnia aplikacja dotycząca produkcji tu już tak bardzo króciutko gdzie możemy łączyć sobie też takie niestandardowe wizualizacje właśnie z przebiegiem naszego event loga czyli w tej chwili skupiamy się na tym, żeby zobaczyć naszą halę produkcyjną.

    Możemy na nią nanieść różnego typu Po wizualizację, czyli na przykład lokalizację naszych maszyn i obserwować, jak ten proces wygląda, czy coś do nas w ogóle pojawia się, przychodzi i przepuszczamy ją przez cały nasz proces produkcyjny. Generalnie widać że gdzieś tam te ścieżki są całkiem nieźle ułożone, Ale tutaj zaczyna nam się coś, że tak powiem komplikować, trochę te strzałki zaczynają się na siebie nakładać.

    Warto na przykład połączyć te dwie informacje i spróbować zobaczyć jak ten proces faktycznie w tym miejscu naszej hali produkcyjnej wygląda. Żeby to zrobić, po prostu zaznaczamy sobie ten obszar naszej hali produkcyjnej jeżeli go potwierdzimy, to już widzimy że Jak proces przebiega w tej konkretnej lokalizacji, w tym konkretnym rogu naszej fabryki.

    Możemy też spojrzeć sobie na przykład na czasy oczekiwania chociażby. No i za pomocą tych grubych linii możemy zobaczyć gdzie te czasy oczekiwania są największe. Czyli gdzieś tam do tej maszyny czekamy najdłużej. Być może jest to też okazja do tego, żeby na przykład maszynę do galwanizacji jakby też dublować, żeby Ten proces na przykład szedł nam troszeczkę szybciej niż to, co widzimy na tym obrazku.

    Jest kolejny sposób na to, jak wykorzystać proces mining, czyli wybieramy sobie nie tylko dane z jakichś tabelek z jakichś konkretnych zestawień czy fokusujemy się na przykład na konkretnym zamówieniu, ale wręcz możemy na przykład od strony wizualnej zobaczyć jak Procesy wyglądają na planie fabryki i przyjrzeć im się już bardziej szczegółowo, żeby na przykład zobaczyć, czy właśnie pewne elementy są realizowane równolegle.

    Także jak widać możemy też ten proces sobie tutaj dosyć mocno i sprawnie rozbudowywać, żeby go widzieć faktycznie w szczegółach. Tyle ode mnie, jeśli chodzi o demo aplikacji. Oczywiście, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, który obszar będziecie chcieli wykorzystać Trochę wasza inwencja, czy to będzie produkcja czy zakupy czy właśnie pozyskiwanie klienta czy jakaś obsługa klienta czy np.

    zastosowanie Process Miningu w Shared Service Center. Wasza inwencja, z drugiej strony nasze narzędzie pozwoli wam to zrobić bardzo sprawnie, podłączymy się do dowolnego źródła, które macie w organizacji Obudujemy je jeszcze dodatkowo słownikami biznesowymi po to, abyście mieli jakby jak najgłębszy wgląd w to, jak ten proces działa i w jakim obszarze moglibyśmy go zoptymalizować, dzięki temu, że macie pełnym wgłąb dane szczegółowe.

    [Michał Napieraj]: Dzięki Przemek. No i teraz, Zapowiedziany bonus, czyli konsultacja z której możecie skorzystać. Bezpłatna konsultacja, w trakcie której możemy porozmawiać o tych waszych procesach. To znaczy, jeżeli już na bazie tego, co zobaczyliście, macie z tyłu głowy proces, o którym chcielibyście porozmawiać który w waszym odczuciu niesie potencjał do optymalizacji, to oczywiście zachęcamy do takiego spotkania z nami Jednocześnie jeżeli jeszcze nie wiecie, jak to miał być proces, no to my jako wyłączny dystrybutor tego oprogramowania na polskim rynku mamy deklarowane pełne wsparcie Vendora, który to oprogramowanie stworzył i możliwości korzystania z ich naprawdę bogatej wszechstronnej wiedzy co do tego, jak te procesy optymalizować.

    Ta lista firm, które już z tego rozwiązania skorzystały jest Bardzo szeroka i mnogość tych obszarów, o tym też możemy porozmawiać z których to narzędzie można wykorzystać jest wyjątkowo duża. Dlatego albo poprzez wejście w ten link, który widzicie poniżej Albo poprzez bezpośredni kontakt ze mną i możemy porozmawiać o tym, jak te procesy w Waszej firmie można optymalizować.

    Teraz wyświetlam kontakt do siebie. Jednocześnie bardzo Wam dziękuję za to, że zainteresowaliście się tematem i wzięliście udział w tym webinarze. Zapraszamy do kontaktu. Bardzo dziękujemy wraz z Przemkiem i widzimy się pewnie na kolejnych naszych wydarzeniach. Dzięki i do usłyszenia. Do usłyszenia.