FMCG Qlik

Liderzy branży FMCG coraz częściej wybierają Qlika

Działasz w branży FMCG i chcesz poprawić efektywność działań firmy? Zależy Ci na szybkiej reakcji na zmieniające się trendy oraz zachowania konsumentów? Zdajesz sobie sprawę, że automatyzacja procesów to przyszłość tej branży?
Poznaj Qlik Sense – narzędzie, dzięki któremu przyspieszysz analizy i usprawnisz podejmowanie decyzji.
ikony Business Intelligence

Korzystaj z rozbudowanych analiz sprzedaży

ikony Business Intelligence

Zrozum zachowanie klienta i działania konkurencji

ikony Business Intelligence

Zarządzaj cenami i przewiduj popyt na produkty

ikony Business Intelligence

Automatyzuj procesy i oszczędzaj czas zespołu

Analizuj dane sprzedażowe jeszcze efektywniej

Zrozumienie rynku, przewidywanie trendów i optymalizacja procesów to klucz do sukcesu w branży FMCG. Qlik sprawia, że te zadania stają się nie tylko możliwe, ale także proste i intuicyjne. W tym obszarze to narzędzie ułatwi Ci:

  • analizę wolumenu, marży i obrotu – przy pomocy Qlika przeprowadzisz głęboką analizę danych sprzedaży, identyfikację trendów i wzorców, a także trafnie przewidzisz popyt. Z Qlikiem skuteczniej dostosujesz swoją strategię sprzedażową do zmieniających się warunków rynkowych.
  • optymalizację łańcucha dostaw – za pomocą Qlika zintegrujesz i przeanalizujesz dane z różnych etapów łańcucha dostaw. Pozwoli Ci to szybciej identyfikować niską wydajność, przewidywać potencjalne opóźnienia czy przestoje i optymalizować cały proces.
  • zarządzanie zapasami – Qlik ułatwi Ci monitorowanie poziomu zapasów w czasie rzeczywistym oraz przewidywać popyt na podstawie historycznych danych sprzedaży i trendów rynkowych. Dzięki temu będziesz efektywniej zarządzać zapasami i unikać niedoboru lub nadmiaru.

Poznaj rynek od A do Z

Branża FMCG wymaga elastycznego dopasowania produktu od oczekiwań konsumenta. Qlik Sense ułatwi Ci prowadzenie analiz rynkowych, lepsze zarządzanie relacjami z klientami, a w efekcie zdobywanie przewag konkurencyjnych. Dzięki funkcjonalnościom tego narzędzia:

  • lepiej zrozumiesz konsumenta – Qlik doskonale sprawdza się w przypadku analiz dużych ilości danych. Z jego wykorzystaniem będziesz mógł prowadzić analizy preferencji zakupowych, zachowań konsumenckich, segmentacji rynku i odpowiedzi na kampanie marketingowe.
  • przeanalizujesz konkurencję – za pomocą Qlika możesz analizować działania konkurencji, porównywać własną sprzedaż i wyniki z rynkiem. Efekt? Łatwiejsze podejmowanie strategicznych decyzji na co dzień.
  • będziesz wygodnie zarządzać relacjami z klientami – Qlik umożliwia analizę interakcji z klientami na różnych kanałach, co pozwoli Ci monitorować i poprawiać jakość obsługi klienta oraz optymalizować strategie marketingowe.

Raportuj wygodnie i szybko

Mocna strona Qlik Sense to zwiększenie efektywności w zakresie raportowania i prognozowania. Dzięki temu narzędziu usprawnisz:

  • zgodność i raportowanie – Qlik umożliwia automatyzację procesów Dostarczy Twojemu zespołowi szybkich i precyzyjnych raportów zgodnych z różnymi regulacjami, co jest kluczowe w branży FMCG.
  • zarządzanie cenami i promocjami – za pomocą Qlika będziesz wygodnie analizować wpływ różnych strategii cenowych i promocyjnych na sprzedaż oraz zyskowność.
  • planowanie i prognozowanie – intuicyjne i rozbudowane narzędzia do analizy scenariuszowej i prognozowania pomogą Ci w planowaniu produkcji, zarządzaniu zapasami i strategii sprzedaży.

Co zyska firma po wdrożeniu Qlik Sense?

Branża FMCG cechuje się intensywną konkurencją i ciągłą potrzebą optymalizacji procesów. Qlik to rozbudowane narzędzie analityczne, które doceni każdy związany z tą dynamiczną branżą. Najważniejsze korzyści wdrożenia to:

Oszczędność czasu i pieniędzy

Automatyzacja i usprawnienie procesów zachodzących w firmie oznacza większą efektywność całego zespołu.

 

Dostęp do aktualnych i rzetelnych danych

Od marketingu, przez sprzedaż, aż po logistykę – Qlik Sense umożliwia pracownikom różnych działów wygodny wgląd w ten sam zestaw danych.

 

Komfort podejmowania decyzji

Lepsza znajomość rynku i trafne prognozy dotyczące sprzedaży skracają i ułatwiają proces decyzyjny.

Bieżąca kontrola wyników

Na przejrzystych dashboardach w każdej chwili sprawdzisz najważniejsze wskaźniki firmy. Możesz również ustawić alerty, które poinformują Cię o nagłych spadkach lub wzrostach.

analiza działu zakupów webinar

Jak tworzyć kluczowe analizy dla działu zakupów?

Podczas webinaru zobaczysz przykładowe raporty z obszaru Procurement i dowiesz się, jak efektywnie wykorzystać wizualizację danych w obszarze analizy obszaru zakupów. Analizuj trendy, dynamikę i kluczowe wskaźniki.

Czytaj dalej
Dowiedz się, jak Qlik Sense pomoże Ci osiągać coraz wyższe wyniki w branży FMCG!